Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Timbuktu flyger fans till hemlig spelning

Publicerad: 19 November 2015, 07:49
Uppdaterad: 16 Maj 2016, 11:03

Timbuktu gör samarbete med SAS och Red Bull genom Red Bull Seceret Gig.


Ämnen i artikeln:

SASRed Bull

En hemlig spelning som utannonseras utan information om vare sig tid, plats eller sammanhang. Det är konceptet för Red Bull Secret Gig, ett samarbete mellan Red Bull, SAS och artisten Timbuktu.

Den 28 november bjuder Timbuktu in sina fans på en flygresa till en hemlig konsert, för att fira tioårsjubileet av sitt definitiva genombrott som artist med låten "Alla vill till himmelen men ingen vill dö".

– Jag älskar flygplatser, känslan av att vara på väg och potentiellt sett kunna åka var som helst i världen är så otroligt befriande. I dessa tider är det dessutom få förunnat och något att vara djupt tacksam över. Nu tar jag med mig dem som känner likadant, säger Jason "Timbuktu" Diakité, i ett pressmeddelande.

Inför spelningen har information spridits i sociala medier under hashtaggen #dom180, vilket är antalet platser på flygplanet. Det går inte att köpa biljetter till konserten, men genom ledtrådar och genom att utföra olika uppdrag på kampanjsajten kan man få tag på biljetter.

– Spelningen och resan dit är gratis för dem som lyckas komma över en biljett. Allt som krävs är nyfikenhet och en vilja att uppleva något annorlunda, fortsätter Jason Diakité.

Det är inte första gången Red Bull Secret Gig genomförs. Förra året var det Mando Diao som slussade 3000 fans till en hemlig utomhuskonsert vid Hovs Hallars klippor.

Assefa Communiations står för pr för Red Bull och Timbuktu och Earth People har gjort kampanjen.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SASRed Bull

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.