Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Tiger hyllar nattes hjältar

Publicerad: 23 April 2013, 07:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48

Städare, barpersonaI och dj:s är några av dem som uppmärksammas i Tiger of Sweden och Lowe Brindfors kampanj "Working 9-5 - A tribute to the night shift".


Ämnen i artikeln:

Lowe Brindfors

I en ny kampanj för jeansmärket Tiger of Sweden spinner reklambyrån Lowe Brindfors vidare på begreppet "nio till fem".

Med en specialskriven version av Dolly Partondängan "Nine to five", producerad av Björn Yttling i musikgruppen Peter, Bjorn & John vill man förstärka associatioen mellan varumärket och musik – ett koncept som prövades förra våren då man samarbetade med bandet Icona Pop.

- Inför vårens kampanj hade vi en idé om att Tiger Jeans inte bara borde associeras till populärkultur utan vara en del av den. Istället för att associera till andras musik ville vi att Tiger Jeans skulle skapa sin egen, säger Pelle Lundquist och Petter Lublin, kreatörer på Lowe Brindfors i ett pressmeddelande.

Kampanjen går i print, butik och sociala media.

Lyssna på låten på Spotify.

Se filmen på Youtube.

Da har gjort kampanjen:

Marketing Director: Per Håkans

Byrå: Lowe Brindfors

ECD: Rickard Villard

Kreatörer: Pelle Lundquist och Petter Lublin

Grafisk formgivning: Isabel Englund

Producenter: Cecilia Von Uexkull och Anna Tanser Wohlin

Planner: Carl Ronander

Projektledare: Johan Öhlin

Fotograf: Marcus Palmqvist/Adamsky

Regi: Marcus Palmqvist och Frode Fjerdingstad /Frode & Marcus

Art Buying: Ulrika Dalin

Stylist: Christopher Insulander

Hår o Make: Johanna Sylvan

Producent: Sarah Grey / Adamsky

PR-byrå: Jung

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Lowe Brindfors

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.