Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Tiger gör hösten svartare

Publicerad: 23 Oktober 2012, 07:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:07

Modevarumärket Tiger of Sweden Jeans tar fram en svart kulör ihop med färgtillverkaren Alcro. Färgen får huvudrollen i varumärkets nya reklamkampanj.


I och med kampanjen ”Paint it black” vill Tiger anspela på modevärldens fascination av färgen svart. Kampanjen ska synas i Tigers egna butiker, samt hos kedjorna Solo och JC under de kommande tre veckorna. Dessutom rullar kampanjen, framtagen av Lowe Brindfors, i digitala medier.

– Färg och mode ligger faktiskt nära varandra, båda två är ju ett sätt att uttrycka sin egen stil. Det känns spännande att folk nu kan ta sitt modeintresse hela vägen och matcha sina jeans med en fysisk färg i hemmet, säger kreatörerna Petter Lublin och Pelle Lundquist i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Kreatörer: Petter Lublin och Pelle Lundquist

Projektledare: Johan Öhlin

Producent: Cecilia Graufman

Originalare: Mimmi Wägerth

Uppdragsgivare: Per Håkans

PR: Jung Relations

Fotograf: Martin Vallin/Link

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.