Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Tidskriftsbranschen i stor sommarkampanj

Publicerad: 14 Juni 2012, 04:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:19

Som en fortsättning på den tidigare kampanjen "Tidningar för dig" uppmanar nu Tidsam och tidskriftsbranschen svenskarna att stanna hemma för att läsa en tidning.


Ämnen i artikeln:

Albinsson SjöbergAller MediaEgmont TidskrifterTidsamBonnier TidskrifterThe Fan Club

Tidskriftsleverantören Tidsam fortsätter sitt kampanjande under parollen "Tidningar för dig" genom att tillsammans med Sveriges ledande tidskriftsförlag uppmana svenskarna att ta sig tid till att läsa.

– Det är tredje sommaren på raken som vi gör kampanjer tillsammans och vi tycker att det är unikt. Det händer inte annars att en varugrupp har en gemensam kampanj, det finns inte chipskampanjer eller godiskampanjer, så jag tycker att vi ska vara stolta, säger Daniel Andersson, vd för Tidsam, till dagensmedia.se.

De tidskriftsförlag som är med i kampanjen är bland annat Aller Media, Bonnier Tidskrifter, Egmont Kärnan, Egmont Tidskrifter och Albinson & Sjöberg.

Sammanlagt är det 150 tidningstitlar som är med kampanjen, som är framtagen av The Fan Club. Kampanjen går på bred front i tv, butik, print, online, utomhus samt event.

I den riktade digitala kampanjen på Sveriges tre största centralstationer möts de som försöker koppla upp sig mot de öppna nätverken av nätverksnamnen "Köp en tidning istället".

I tv-kampanjen som kommer att gå i TV4 kanalerna får tittarna se en brusbild som efter en stund uppmanar tv-tittarna att läsa en tidning.

– Våra kampanjer har haft lite olika inriktning. Nu vill vi få till en snackis, få folk att inse att tidningar är ett bra och intressant media som berör alla. Vi satsar på kännedom, vilket gör att vi säljer mer på sikt, säger Daniel Andersson.

Kampanjen kommer att fortlöpa året ut.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev