Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

The Sweptaways släpper singel med Brämhults

Publicerad: 14 December 2010, 12:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

Brämhults lanserar säsongens clementine-juice med en nytolkning av klassikern ”Oh My Darling Clementine”, signerad The Sweptaways.


Brämhults fortsätter på sitt musikaliska tema i marknadsföringen av säsongens clementine-juice. I fjol var det poptvillingarna Taxi Taxi som fick tolka ”Oh My Darling Clementine”. I år sker samarbetet med den 25 kvinnor starka indiekören The Sweptaways.

– Det är andra gången vi gör så här. I och med att nypressade clementiner är en säsongsprodukt, ville vi hylla clementinerna på något sätt. Det var så idén kom iden upp och i år samarbetar vi med The Sweptaways, säger Johan Kikas, marknadschef på Brämhults

Reklambyrån Volontaire står bakom konceptet. The Sweptaways singel släpps tillsammans med en musikvideo, regisserad av Ruben Broman.

Kampanjen syns på de egna hemsidorna, på bolagets Facebook-sida och Twitter-konto och på juicens etiketter.

Alla som vill bjuds in att göra sin egen version av en strof ur låten på Brämhults hemsida. Vinnaren får ett års juiceförbrukning.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.