Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

The Pistöl Agency vann Ute

The Pistöl Agencys annons tog hem förstapriset i JCDecaux reklamtävling.


Publicerad 2012-05-09 06:50
Uppdaterad 2015-12-06 14:23

Ämnen i artikeln:

JCDecaux

Dela artikeln:

– I The Pistöl Agencys bidrag såg vi en vinnare eftersom man med små medel lyckats säga väldigt mycket. Tydligheten och den positiva tonen fällde avgörandet till den ohotade vinnarens fördel, säger Ute-juryns ordförande Nina Åkestam i ett pressmeddelande.

Årets uppdrag i Ute var att göra reklam för parfymföretaget Byredos doftljus "Three tiny things", med dofter som ska framkalla barndomsminnen, som säljs till förmån för World Childhood Foundation.

I det vinnande bidraget har The Pistöl Agency gjort om ljuset till en filmrulle. "Framkalla dina barndomsminnen och ge fler barn en ljus uppväxt", lyder copyn.

Arbetsgrupp The Pistöl Agency:

Art Director: Andrea Gezelius

Copywriter: Jessie Moberg

Creative Director: Zeke Tastas

Formgivare: Marcus Lundquist

Producent: Carlan Snygg

Övriga: Elsa Lindblad och Jennie Nilsson

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.