Kampanjer
The Phone House tar huvudet ur sanden
Publicerad: 21 februari 2012, 05:51
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:32
I sin nya kampanj fokuserar The Phone House på alla de val som konsumenterna ställs inför, och hur svårt det kan vara att välja operatör.
The Phone House går nu ut i en bred kampanj som går i print, tv, radio, utomhus, butik och pr.
Kampanjen tar avstamp i en KO-undersökning som visar att många konsumenter tycker att det är svårt att jämföra olika mobilabonnemang. I kampanjen vill The Phone House belysa att de hjälpa konsumenterna med dessa jämförelser.
I tv-reklamen som rullas ut i dag så belyses detta med en stuts som vågar ta huvudet ur sanden.
– De flesta har kvar samma operatör länge. Vi vill uppmana folka att se över alla alternativ och inte blunda för dem, säger Jonny Malmlöf, pr-ansvarig på The Phone House, till dagensmedia.se.
Kampanjen är framtagen inhouse med Raring Design som produktionsbyrå.
Reklamfilmen kommer att sändas i TV3, TV6, TV8, TV10, Kanal 5, Kanal 9, MTV och Comedy central fram till 18 mars.