onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

The Phone House i kampanj på MTV

Publicerad: 8 juli 2011, 13:47
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:05

The Phone House ber unga människor att fråga dem om råd när det gäller sms. Ingenstans i kampanjen syns spår av krisen från i vintras.

Ämnen i artikeln:

The Phone House

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


I vintras sände SVT en dokumentär med namnet ”Säljsekten” där före detta säljare sågar säljkulturen och ledarskapet på The Phone House.

Nu verkar bolaget dock ha lagt skandalen bakom sig och går ut i en reklamkampanj.

Två reklamfilmer ska rulla på MTV, som handlar om unga som via sms frågar The Phone House om råd när det gäller relationer. I filmerna möts vi av ett par situationer där bandet till The Phone House har blivit så stark att man vänder sig till dem för att diskutera vardagliga problem.  

Online möts användarna av "Fråga Pontus" på Facebook, en kille som svarar på dina frågor om sms och relationer i mobilen och i det verkliga livet. Varje dag bjuder han även på ett diskussionsämne som "dagens dilemma" eller "världens pinsammaste felskrivning".

Alla ämnesval baseras på en undersökning om unga tjejers relationer till mobilen och sms, som The Phone House tagit fram i samarbete med MTV.

Kampanjen drar igång måndag 18 juli och rullar till 20 augusti.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev