Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 8 januari 2014, 08:09
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:52
Metros utbildningssajt Allastudier.se låter Lisa Tellbe och Alexander "The Mauler" Gustafsson vikariera som studievägledare i en ny kampanj.
Ämnen i artikeln:
MetroMetro lanserar en ny kampanj inför gymnasievalet med syfte att marknadsföra utbildningssajten Allastudier.se. Mellan den 8 januari och den 18 februari kan åttonde- och niondeklassare få utbildningstips från fyra vikarierande "studievägledare" på sajten.
Det är Instagramprofilen Lisa Tellbe, bloggaren Johanna Simfors, Rackartygarnas Alex Hermansson och MMA-profilen Alexander "The Mauler" Gustafsson som tipsar om hur man får drömjobbet, via ett test. Den som via Facebook tipsar sina vänner att göra testet kan dessutom vinna en moppe.
Kampanjen går i Metros egna kanaler, via Spotify, webb-tv och på Facebook.
– Målsättningen är att befästa Allastudier.se som det ledande varumärket för utbildningsval på nätet. Vi har försökt hitta personer med olika stil och inriktning som målgruppen identifierar sig med för att öka trovärdighet och likeability så vi kan kommunicera viktig skolinformation på deras språk och med glimten i ögat i de kanaler där de redan befinner sig, säger Kia Agerhem, marknadsdirektör på Metro i ett pressmeddelande.
Marknadsdirektör: Kia Agerhem
Projektledare: Jenny Bloth
AD: Dzenita Brajanovic
Digital och sociala medier strateg: Carin Elvhammar
Reklambyrå: Planet Creative
Ylva Larsson
Ämnen i artikeln:
Metro