Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

"The Mauler" och Tellbe blir studievägledare i ny kampanj

Publicerad: 8 januari 2014, 08:09
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:52

Metros utbildningssajt Allastudier.se låter Lisa Tellbe och Alexander "The Mauler" Gustafsson vikariera som studievägledare i en ny kampanj.


Ämnen i artikeln:

Metro

Metro lanserar en ny kampanj inför gymnasievalet med syfte att marknadsföra utbildningssajten Allastudier.se. Mellan den 8 januari och den 18 februari kan åttonde- och niondeklassare få utbildningstips från fyra vikarierande "studievägledare" på sajten.

Det är Instagramprofilen Lisa Tellbe, bloggaren Johanna Simfors, Rackartygarnas Alex Hermansson och MMA-profilen Alexander "The Mauler" Gustafsson som tipsar om hur man får drömjobbet, via ett test. Den som via Facebook tipsar sina vänner att göra testet kan dessutom vinna en moppe.

Kampanjen går i Metros egna kanaler, via Spotify, webb-tv och på Facebook.

– Målsättningen är att befästa Allastudier.se som det ledande varumärket för utbildningsval på nätet. Vi har försökt hitta personer med olika stil och inriktning som målgruppen identifierar sig med för att öka trovärdighet och likeability så vi kan kommunicera viktig skolinformation på deras språk och med glimten i ögat i de kanaler där de redan befinner sig, säger Kia Agerhem, marknadsdirektör på Metro i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:

Marknadsdirektör: Kia Agerhem

Projektledare: Jenny Bloth

AD: Dzenita Brajanovic

Digital och sociala medier strateg: Carin Elvhammar

Reklambyrå: Planet Creative

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev