Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

"The Lego Movie årets bästa kampanj"

Publicerad: 7 Januari 2015, 08:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:17

Nicholas Düfke, copywriter på M&C Saatchi listar sina favoritkampanjer från 2014.


Ämnen i artikeln:

M C Saatchi

1. Lego: The Lego Movie

Det är få gånger man kan tänka sig att betala 100 kronor på iTunes för att titta på 90 minuter reklam. Lego har inte bara förnyat sig själva på ett beundransvärt sätt, de har också suddat ut gränsen för vad som är reklam och vad som är underhållning. Istället för reklamfilm och printannonser gjorde de långfilm och filmaffischer, samtidigt som de är otroligt produktnära.

 

2. Newcastle: If we made it

Detta är ett utmärkt exempel på hur man kan öppna upp för kreativitet genom att vända en nackdel till en fördel (i detta fall en för liten budget). Det är också en kampanj som utmanade traditionell tv och bevisade att reklamfilm på nätet kan ha större effekt än den största tv-sändningen i världen: Super Bowl.

 

3. Honda: The Other Side

Här lyckas Wieden + Kennedy med det mesta. En tydlig, enkel och lekfull idé som utnyttjar mediet på ett innovativt sätt. Grand Prix 2015?

Ämnen i artikeln:

M C Saatchi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.