Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 31 januari 2014, 12:29
Uppdaterad: 10 december 2015, 09:00
Volvo Lastvagnars och Jean Claude Van Dammes episka split har över 68 miljoner visningar på Youtube. Nu visas den omtalade reklamfilmen på Musée de la Publicité i Palais du Louvre i Paris.
Enligt Volvo Lastvagnar tog Musée de la Publicité i Palais du Louvre kontakt en vecka efter att "The Epic Split" lanserats och bad då om att få visa upp reklamfilmen som en del av sin permanenta utställning.
På Volvo Lastvagnar är man mycket glada över att museet vill visa upp den enormt uppmärksammade reklamfilmen.
– Det är ovanligt att ett museum kommer med sådana här förfrågningar och vi ser det som ett kvitto på filmens extraordinära kvaliteter, säger Lars Terling, chef för marknadskommunikation på Volvo Lastvagnar, i ett pressmeddelande.
Musée de la Publicité grundades 1999 och är enligt egen utsago världens första reklammuseum. Målet är att bevara reklamfilmer samt att utbilda såväl forskare som studenter och allmänheten.
"The Epic Split" producerades av Forsman & Bodenfors kommer att ingå i muséets permanenta samling.
Dante Thomsen