Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Texas Longhorn driver med hemlandet

Publicerad: 30 Juni 2010, 07:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:45

Syftet med kampanjen är att visa produktsortimentet, och imponera på KF och Ica.


Ämnen i artikeln:

Camp David

I tre reklamfilmer driver restaurangkedjan Texas Longhorn ordentligt med sitt ursprung. Filmerna, de första från nystartade byrån Wiley & Partners, visar en Texasfamilj som diskuterar Sverige vid middagsbordet.

De är förfärade över svårigheten att köpa vapen och att papporna tar föräldraledigt och håller på att förvandlas till kvinnor.

Temat på kampanjen är ”Save your soul, buy Texan”.

– En av de viktigaste aspekterna till Texas Longhorns framgång är att man är extremt genuin. Grundaren kommer från Texas och det är roligt att han vågar driva med sitt ursprung. Jag har jobbat med amerikaner tidigare som har varit betydligt känsligare, säger Robert Brink, vd på Wiley & Partners.

Byrån har tagit fram en ny varumärkesplattform och en ny identitet åt restaurangkedjan.

Reklamkampanjen ska öka kännedomen av Texas Longhorns produktsortiment, med grillsåser, nachos, salsor och revbensspjäll, som nu ska börja säljas i butik.

– För att komma in i de stora kedjorna som KF och Ica måste man visa att man är seriös aktör. Så en poäng med kampanjen är att visa att Texas Longhorn satsar stort på sina produkter, säger Robert Brink.

Reklamfilmerna är producerade av Camp David. Gustav Johansson har regisserat.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Camp David

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.