Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Telia tar hjälp av renar i årets julkampanj

Publicerad: 2 December 2015, 06:45
Uppdaterad: 9 December 2015, 10:11

Telia lanserar en serie reklamfilmer där två renar filosoferar över livet.


Ämnen i artikeln:

Telia

I samband med att julhandeln intensifieras lanserar Telia en serie reklamfilmer, där två renar ses filosofera över livet, dåliga arbetstider, julklappsstress och firmans julfest.

Filmerna, som byrån Humblestorm ligger bakom, är en del av Telias digitala julkampanj och kommer rulla på Facebook, Youtube och play-tjänster.

– Telia ville testa något nytt och låta de digitala kanalerna få den uppmärksamhet de förtjänar. Därför valde de i år att komplettera de klassiska TVC:erna med ett gäng reklamfilmer särskilt framtagna för digital media, säger Mernosh Saatchi, kundansvarig projektledare på Humblestorm, i ett pressmeddelande.

Humblestorm som tidigare mest arbetat med Telias B2B-kommunikation har tagit fram sammanlagt fem filmer för kampanjen. De resterande filmerna kommer släppas veckovis fram till jul.

– Filmerna bygger på klassisk igenkänningshumor där allt ska hinnas med inför julen i kobination med julklappshysteri och värkande horn efter jobbets julfest, säger Bora Öztürk, art director på Humblestorm, i pressmeddelandet.

Produktionsbolaget är Hobbyfilm.

<iframe width="665" height="375" src="https://www.youtube.com/embed/Im3ptPodpVg?list=PLYjao5thSuwA8MicqPlRrAr8r5RWPWx8H" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Telia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.