Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Telia söker nästa appmiljonär

Telia går ut i en reklamkampanj där telefonijätten söker Sveriges nästa appmiljonär. Bakom kampanjen står CP+B.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 06 Juli 2011, 10:18
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:05

Ämnen i artikeln:

TeliaCP B

Kampanjen går i tv, print, utomhus, online och på Spotify.

– Numera är det väl nästan dagligen man stöter på någon som på volley kläcker en bra appidé. Trots det är det ändå bara ett fåtal bra idéer som blir verklighet. Kanske för att de allra flesta inte har en stab heltidsanställda app-programmerare hemma. I synnerhet inte de yngre som vi främst vill nå med kampanjen. Och det är också där vi kan hjälpa till. Vi vill helt enkelt sporra yngre att lita mer till sin kreativitet och entreprenörsanda, säger Björn Höglund, executive creative director på CP+B, i ett pressmeddelande.

Under sommaren har svenska folket möjlighet att skicka in sina bidrag till Telias apptävling. Den vinnande appen beräknas vara färdig för lansering under oktober.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare Dennis Larsson, projektledare, TeliaSonera CP+B Client Service Director: Pia Wiberg Executive Creative Director: Björn Höglund Sr Art Director: Joakim Khoury Copywriter: Jim Connolly, Niklas Moberg Projektledare: Pia Wiberg, Johan Kruse Designer: Mattias Nordenham Assistant Art Director: Kristoffer Salsborn Head of integrated production: Magnus Rösman Film producer: Cecilia Jonasson Interactive producer: Mikael Lindqvist, Louise Åslund Produktionsledare: Hanna Arvidsson Samarbetspartners Produktionsbolag: Hobby Film Regi: Oscar Bård, Hobby FIlm Post production: Björn Benckert, Syndicate Foto: Bisse, Adamsky Radio: Flickorna Larsson Mobil kommunikation: More Mobile Relations Apputveckling: Adoreyou

Ämnen i artikeln:

TeliaCP B

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.