Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Telia ska inspirera med spelfilm

Publicerad: 11 september 2012, 12:29
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:12

För att uppmärksamma att Telia nu bygger ut och marknadsför bredband via optisk fiber går företaget nu ut i en fem minuter lång spelfilm som ska inspirera kunderna.


EH

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Bakom filmen står regissörsduon Måns Mårlind och Björn Stein och filmen har premiär i morgon i Telias egna kanaler på nätet.

Filmen utspelar sig på en filminspelning i framtiden, där situationer och platser avlöser varandra. Tanken är att inspirera kunderna.

– Vi ville hjälpa kundernas tankar på traven genom att göra en film som visar hur både arbets- och privatliv kan komma att förändras och vilka möjligheter som uppenbarar sig när hastigheten i våra bredbandsnät mångdubblas, säger Kent Jonsson, chef för konsumentprodukter på Bredbandstjänster Telia, i ett pressmeddelande.

Bakom filmens idé och produktion står DDB och DDB Film. Projektledare från Telia är Isabel Lechte.

Se filmen nedan:

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/cZum1rs21d0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev