Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Telia kidnappar Fyrans bussar

Publicerad: 17 Maj 2010, 15:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Telia stripar om Fyrans bussar i Stockholm och lägger till ett G – som i 4G.


Bussreklamen är en del av en stor kampanj som ska uppmärksamma att 4G har kommit till Stockholm - något som många fortfarande inte har en aning om.

– Vi vill visa att 4G redan är här och att stockholmarna är först i världen med att kunna surfa omkring tio gånger snabbare än på ett vanligt mobilt bredband som finns på marknaden idag, säger Josefin Lundmark, marknadschef på Telia Sonera.

På bussarna har ett modem installerats så att resenärerna ska kunna surfa på 4G-nätet med sina mobiler eller laptops.

– Vi lanserar kampanjen på ett annorlunda sätt genom att vi lånar en klassisk symbol av stockholmarna som alla känner till – Fyrans buss – och visar kunderna på plats hur snabbt det går, säger Josefin Lundmark.

Telia har även köpt utomhusreklam i området där Fyran kör, till exempel stora reklamtavlor vid Stockholms infartstrafik där trafikanterna hälsas välkommen till 4G-täckning. Besökarna ska även kunna följa bussarna på nätet när de rullar genom staden.

– Det är ett sätt att föra fram budskapet bredare och nå dem som inte kommer ha möjlighet att åka med Fyran, säger Mikael Gustafsson, projektledare för kampanjen.

DDB ligger bakom lanseringskampanjen, som pågår under fyra veckor i maj. Den kommer sedan att fortsätta under resten av året och innefatta ytterligare 25 orter i Sverige i takt med att 4G-nätet byggs ut.

Therese Johansson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.