Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Telia i samarbete med Mama

Publicerad: 19 November 2010, 12:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:31

Telia kör advertorials i två nummer av Bonniertidningen Mama. Dessutom samarbetar telekomjätten med en av tidningens bloggare.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmTeliaBonnier TidskrifterMEC

Telia vill slå ett slag för sitt digital-tv-erbjudande. En digital-tv-box ska därför sättas i händerna på Mamas bloggare Jessica Widén Lindgren som ska testa tjänsten under sin föräldraledighet.

– Föräldraledigheten handlar mycket om att vara social med andra mammor och familjer, samtidigt som barnen styr vardagen rätt ordentligt. Då kan Telia digital-tv vara en hjälp där man kan lyssna på Spotify, titta på tv-programmen när man vill och hyra film, säger Catharina Ljungberg, marknadschef för bredbandstjänster på Telia.

Bakgrunden till kampanjen är att Telia ser ett paradigmskifte. Där it tidigare handlat mest om teknik, handlar det nu om kommunikation och social interaktion. Enligt Telias trendrapport, som släpps varje år, är kvinnor dessutom flitigare än män på att skicka sms och de uppdaterar sin Facebookstatus oftare.

– Vi tror att bilden av att män fattar beslut om tekniska prylar i hemmet kommer att ändras. Vi har försett Jessica och "Sweetlife" med våra tjänster som hon nu testar och är ambassadör för. I Jessica får våra kunder och målgruppen kvinnor någon att känna igen sig i och vi får en naturlig koppling till våra tjänster.

Två advertorials kommer att gå i Mama innan årsskiftet. Den första publicerades nu i veckan och den andra kommer i decembernumret. Artiklarna görs i samarbete med Bonnier Creative och är annonsmärkta.

– Det här är helt i linje med vårt nya kommunikationskoncept som bygger på att vi sätter Telia i händerna på användarna och ser vad som händer.

I kampanjen ingår bland annat också en tävling och ett filmquiz. Den uppmärksammas också på nätet.

– Vi hoppas öka förståelsen och intresset för våra tjänster.

Bakom kampanjen står Bonnier Creative och Telia. Mediebyrå är MEC.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.