Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Telia: ”Domen påverkar inte oss”

Publicerad: 16 juni 2009, 08:55
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:20

”Vi använder inte begreppet längre", säger presschefen Jan Sjöberg.


I dag beslutade Marknadsdomstolen att Telia inte får använda begreppen ”bäst täckning”, ”Sveriges bästa täckning”, ”Snabbt Internet med bäst täckning”  eller ”mobilt bredband… med Sveriges bästa täckning” i sin marknadsföring. Detta efter att konkurrenten Tre anmälde reklamfilmer och printannonser till domstolen i maj förra året.

Enligt Jan Sjöberg, presschef på Telia, spelar domen ingen roll.

– Denna dom speglar en händelse som är historia, vi använder inte begreppet längre. I övrigt kan jag komstatera att Telias mobila bredband når flest abonnenter i hela Sverige, säger han.

–Det påverkar inte alls verksamheten och det hade inte gjort det för ett år sedan heller, fortsätter Jan Sjöberg.

Varför slutade ni använda begreppet?

–Vi fann andra sätt att marknadsföra oss och kommunicera. ”Surfa snabbt var du vill” är ett av dem, vi tycker det funkar bättre.

 

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.