Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Telia åtalar man för mord på dataspelsfigur

Publicerad: 21 April 2015, 04:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:04

Tim Hamilton har producerat filmen som ska öka amerikaners kännedom om Teliasonera.


Ämnen i artikeln:

AcneHilanders

I en ny reklamfilm för Teliasonera International Carrier åtalas en ägare av ett spelföretag för mord på en dataspelskaraktär. Syftet med filmen är att visa hur betydelsefullt det har blivit för människor att ständigt vara uppkopplade.

Reklamfilmen, som är avsedd för den amerikanska marknaden, är fem minuter lång och producerad av ACNE. Bakom kampanjen står också kommunikationsbyrån Hilanders.

Regissör är Tim Hamilton, som tidigare har gjort filmen "Truth in Advertising".

– Vi är glada att Tim ville jobba med oss och den här idén. Hans humor och känsla för det absurda är precis vad vi letade efter för den här filmen, säger Sasan Faghihi och Niklas Gustafsson på Hilanders i ett pressmeddelande.

Med kampanjen vill Teliasonera också öka amerikanernas kännedom om företaget.

– Jag älskar när jag får möjlighet att jobba som en del av det kreativa teamet. Att dessutom kunna överge 30-sekundersformatet och låta idén bestämma längden är en fantastisk bonus, säger Tim Hamilton i ett pressmeddelande.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

AcneHilanders

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev