Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Telenor lyfter fram mobilen

Publicerad: 2 september 2010, 09:26
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:40

Telenor hyllar mobiltelefonen i höstkampanjen.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsTelenorGarbergsCarat

Syftet med kampanjen är att visa "hur mobiltelefonen rymmer allt fler funktioner och vilka möjligheter det innebär, både för hemmet och för arbetet".

Den nya reklamfilmen lyfter fram hur exempelvis musik, böcker, mail och TV, idag finns samlat i mobilen, säger Telenors marknadschef Mattias Ringqvist i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen ihop med reklambyrån Garbergs och torde vara den sista större insatsen parterna gör tillsammans. Som Dagensmedia.se tidigare berättat har Telenor valt Lowe Brindfors som ny reklambyrå.

Reklamfilmerna - som producerats av B-Reel - går i TV 3, TV 3 Play, TV 4 Fakta, TV 4 Sport, TV 4 Play, Kanal 5 Play, TV 6, TV 8, Kanal 9, Discovery.

Precis som i tidigare reklamfilmer är de tonsatta av Daft Punks Technologic.

Dessutom syns kampanjen på webben, i print och i telefonijättens butiker.

Arbetsgrupp Garbergs:

Projektledare: Joakim Landin

Produktionsledare: Lotta Thunved

Byråproducent: Annika Witkowska

AD: Mattias Dahlqvist

Copy: Olle Nordell

Grafisk formgivare: Jessica Carenfelt

Telenor

Magnus West, Madeleine Gössner, Yamina Steiser, Fredrik Burman

 Musik: Daft Punk

Film

Arbetsgrupp B-Reel:

Produktionsbolag: B-Reel Films

Regissör: StyleWar

Exekutiv: Producent: Martin Ronström

Producent: Robert Nathanson

Fotograf: Martin Ruhe

Klippare: Joakim Pieteras

Ljud: Martin Dahl, Stopp

Colorist: Edward Negussie, The Chimney Pot

Online: Peter Törnestam, The Chimney Pot

Banners

More Media

Mediebyrå

Carat

Martin Schori

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev