Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Telenor köper alla DI:s annonsytor i ny kampanj

Publicerad: 7 November 2016, 15:00
Uppdaterad: 7 November 2016, 15:37

Under måndagen tar Telenors initiativ "Workfulness" över annonsytorna i 250 exemplar av Dagens Industri.


Ämnen i artikeln:

DITelenor

Idag, måndagen den 7 november, får 250 utvalda beslutsfattare i Sverige en specialanpassad version av Dagens Industri med budskap om Telenors initiativ "Workfulness", som handlar om att skapa en sund digital arbetsmiljö.

Samtliga 18 annonser är utformade så att mottagarna ska kunna fokusera fullt ut på nyhetsartiklarna i tidningen, med endast blå bakgrundsfärg och utan vare sig text eller bild.

– Workfulness är vårt program för att jobba smart och fokuserat i en ständigt uppkopplad tillvaro. Många har idag svårt att hantera tekniken i lagom doser, med push-notiser i mobilen, inkommande SMS och e-post som ofta tar uppmärksamhet från viktiga arbetsuppgifter och stör oss i möten. Vi ville tillämpa samma princip på läsandet av en fysisk dagstidning, säger Hanna Lye, marknadskommunikationschef för Telenor Företag, i ett pressmeddelande.

Utskicket till de 250 beslutsfattarna inkluderar dessutom en specialdesignad Workfulness-låda, som används för att samla in mobiltelefoner under möten samt handboken "Workfulness".

Initiativet är framtaget i samarbete med hjärnforskaren Katarina Gospic.

Arbetsgrupp:

Uppdragsgivare: Telenor Företag

Byrå: MullenLowe Brindfors / Golin

Medierådgivare: Starcom

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

DITelenor

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev