Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Telenor i varumärkesbråk med Comhem

Publicerad: 14 Februari 2011, 08:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:21

Com Hem stäms av konkurrenten Bredbandsbolaget.


Ämnen i artikeln:

TelenorCom hem

Bredbandsbolaget kräver, enligt realtid.se, 4,5 miljoner kronor i ”licensavgift” från Com Hem. Detta för att bolaget ska ha snyltat på parollen ”upplev mer”. Beloppet ska motsvara en promille av Com Hems omsättning.

– Vi önskar givetvis inte att behöva gå till domstol med ärendet men Com Hem har, trots flera uppmaningar från vår sida, valt att inte sluta använda vårt varumärke, säger Alexandra Carlsson på Telenors presstjänst, till realtid.se.

Enligt realtid.ses artikel ska Telenor, som äger Bredbandsbolaget, ha lagt mer än en miljon kronor på ett år på att nöta in ”upplev mer” i konsumenternas medvetande genom kampanjer.

Com Hem vill tona ned rättstvisten som nu väntar:

– Jag skulle inte kalla det en konflikt, men vi har lite olika syn på hur Com Hem använt orden i viss kommunikation, säger Comhems presschef Jessica Sjöberg till Realtid.se.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TelenorCom hem

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.