Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Telenor: Hoppas Coca-Cola är smickrade

Publicerad: 25 november 2011, 08:08
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:47

Telenors julreklam har hämtat tydlig inspiration från Coca-Cola, något som Telenor tror att läskedrycksjätten endast blir smickrade av.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsTelenorCoca-Cola

I Telenors nya reklamfilm åker Sören runt i en lastbil som på klassiskt Coca-Cola-manér lyser upp husen längs vägarna. Patrik Söder, kommunikations- och varumärkesansvarig på Telenor, säger att likheterna är avsiktliga.

– Vi har under året byggt om våra butiker och satsat mer på tillbehör. Vi vill därför positionera oss som ett julklappshus. För att visa att vi tar julen på allvar så blev vi inspirerade av Coca-Colas reklamfilm, speciellt det sätt som bokstäverna lyser upp i slutet, säger han till dagensmedia.se.

Vad har ni märkt av för reaktioner på filmen?

– Det vi har märkt i sociala medier är att många blir sugna på Coca-Cola när de ser filmen.

Ni har ju fått mycket negativa reaktioner på Youtube, hur ser ni på det?

– Det är klart att sådant dyker upp. Vi har hört att vissa tycker att reklamfilmen är för inspirerad av Coca-Cola. Men vi har fått mycket positiva reaktioner också, både interna och externt.

Har ni fått några reaktioner på reklamfilmen från Coca-cola?

– Nej, jag hoppas att de är smickrade och förhoppningsvis så kommer de ju att sälja mer cola.

Reklamfilmen är framtagen av Lowe Brindfors och regisserad av Felix Herngren och Jakob Ström.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.