Telenor ger sig in i valrörelsen

Telekomjätten kastar sig in i valspurten – gör pastisch på partiernas valaffisher i nya kampanjen om slopade bindningstider.

När Telenor mitt i valspurten lanserar sin nya kampanj om slopade bindningstider på mobilabonnemang, görs det med en blinkning till den pågående valrörelsen. Telekomjätten rullar ut sitt nya erbjudande i form av egna versioner av riksdagspartiernas valaffisher. 

Linda Wetterborg är marknads- och kommunikationschef på Telenor:

- För oss är valet tydligt. Vi tar bort bindningstiderna så att våra kunder istället kan lägga sin tid och energi på de stora och viktiga valen i livet. Vi gör det smidigare att när som helst kunna byta och välja det abonnemang som passar en bäst, kommenterar hon.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med reklambyrån Acne och aktiveras i sociala medier, egna butiker och på en kampanjsajt.

För att ytterligare förenkla den mobila vardagen för kunderna väljer Telenor även att ta bort roamingavgifter för surf i fler länder, skriver telekomaktören i ett pressmeddelande. I Turkiet, Schweiz och USA bland annat,  slipper kunder framöver oroa sig för extra kostnader. Totalt kommer surf utan roamingavgifter att gälla i 41 länder utomlands.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-09-06 09.36Uppdaterad 2018-09-06 14.11

Ämnen i artikeln: