Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Kampanjer

Telenor ger sig in i valrörelsen

Publicerad: 6 September 2018, 09:36
Uppdaterad: 6 September 2018, 14:11

Telenor ger sig in i valrörelsen. Foto: Telenor

Telekomjätten kastar sig in i valspurten – gör pastisch på partiernas valaffisher i nya kampanjen om slopade bindningstider.


Ämnen i artikeln:

Telenor

När Telenor mitt i valspurten lanserar sin nya kampanj om slopade bindningstider på mobilabonnemang, görs det med en blinkning till den pågående valrörelsen. Telekomjätten rullar ut sitt nya erbjudande i form av egna versioner av riksdagspartiernas valaffisher. 

Linda Wetterborg är marknads- och kommunikationschef på Telenor:

- För oss är valet tydligt. Vi tar bort bindningstiderna så att våra kunder istället kan lägga sin tid och energi på de stora och viktiga valen i livet. Vi gör det smidigare att när som helst kunna byta och välja det abonnemang som passar en bäst, kommenterar hon.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med reklambyrån Acne och aktiveras i sociala medier, egna butiker och på en kampanjsajt.

För att ytterligare förenkla den mobila vardagen för kunderna väljer Telenor även att ta bort roamingavgifter för surf i fler länder, skriver telekomaktören i ett pressmeddelande. I Turkiet, Schweiz och USA bland annat,  slipper kunder framöver oroa sig för extra kostnader. Totalt kommer surf utan roamingavgifter att gälla i 41 länder utomlands.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Telenor

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev