Telenor ger sig in i valrörelsen

2018-09-06 11:36  
Telenor ger sig in i valrörelsen. Foto: Telenor

Telekomjätten kastar sig in i valspurten – gör pastisch på partiernas valaffisher i nya kampanjen om slopade bindningstider.

När Telenor mitt i valspurten lanserar sin nya kampanj om slopade bindningstider på mobilabonnemang, görs det med en blinkning till den pågående valrörelsen. Telekomjätten rullar ut sitt nya erbjudande i form av egna versioner av riksdagspartiernas valaffisher. 

Linda Wetterborg är marknads- och kommunikationschef på Telenor:

- För oss är valet tydligt. Vi tar bort bindningstiderna så att våra kunder istället kan lägga sin tid och energi på de stora och viktiga valen i livet. Vi gör det smidigare att när som helst kunna byta och välja det abonnemang som passar en bäst, kommenterar hon.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med reklambyrån Acne och aktiveras i sociala medier, egna butiker och på en kampanjsajt.

För att ytterligare förenkla den mobila vardagen för kunderna väljer Telenor även att ta bort roamingavgifter för surf i fler länder, skriver telekomaktören i ett pressmeddelande. I Turkiet, Schweiz och USA bland annat,  slipper kunder framöver oroa sig för extra kostnader. Totalt kommer surf utan roamingavgifter att gälla i 41 länder utomlands.

Janne Naess

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt