Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Telenor erbjuder abonnemang – till hunden

Publicerad: 19 Mars 2018, 13:09
Uppdaterad: 19 Mars 2018, 13:38

Telenor och reklambyrån Acne vidgar konceptet "För alla du kallar familj" och inkluderar hunden också.


Ämnen i artikeln:

TelenorAcne

"Vi ska vara den som kommer närmast och som bäst förstår familjernas vardag och livspussel", konstaterade Telenors marknadschef Linda Wetterborg i en intervju i Dagens Media tidigare i år.

Som del i telekombolagets familjeabonnemang erbjuder de nu möjligheten att lägga till hunden. Familjer med abonnemanget "Telenor Familj" kan nu genom GPS-trackern Minifinder ha koll på sitt husdjur med sin mobiltelefon. Det går exempelvis att ta reda på var hunden befinner sig i realtid.

Idén och kampanjen har tagits fram med hjälp av reklambyrån Acne.

– Med Telenor Familj kan du lägga till vilka du ser som familjemedlemmar, till exempel rumskamrater, sambos eller farmor men vi ville hitta ett sätt att särskilja oss ännu mer från andra operatörer.  Så vi tänkte: Varför inte göra det möjligt för hunden att få vara med också? Tillsammans med Telenor utvecklade vi konceptet "För alla du kallar familj" med tyngdpunkt på alla. Sedan började jakten efter att hitta en passande GPS-tracker, säger Acne, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer främst gå på sociala medier och går ut på att olika hundar berättar om att de fått ett eget abonnemang.

”Jag förtjänar bara det bästa. Eget rum såklart, egen schäslong, eget porträtt, egen benpiedestal, ja ett till porträtt. Nu har jag eget abonnemang också, inga konstigheter”, "säger" en hund i en av kampanjerna.

Som del i kampanjen har Telenor även tagit fram en kundtjänst för hundar – en så kallad "hundtjänst" – och anpassat sin sajt till hundspråk.

– Vi letar ständigt efter nya sätt att underlätta och göra vardagen smidigare för alla typer av familjer. Då känns det som ett naturligt steg att även familjehunden får möjlighet att ta del av fördelarna med "Telenor Familj", säger Linda Wetterborg, i ett pressmeddelande.

Credlista:

Agency: Acne Client: Telenor Executive Creative Director: Erik Bergqvist Copywriter: David Aronson Art Director: Anton Bolin Art Director: Natalie Kocsis Final Art: Henrik Åkerberg Director: Joakim Behrman Photographer: Jasmin Storch Operative Project Manager: Malin Marklund Project Manager: Natalie N'doye Project Manager: Lisa Kopp Producer: Lisa Eklöf Sound (Hundtjänst): Markus Gieselmann Social media manager: Rebecka Hoffmann  Client Telenor: Sophie Malmberg Client Telenor: Anna Malmsten Client Telenor: Linda Wetterborg

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

TelenorAcne

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev