Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Tele2:s reklamattack på Tre

Publicerad: 12 Mars 2012, 06:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:30

Mobiloperatören Tre hävdar i sin reklam att deras billiga priser retar upp konkurrenterna. Nu svarar Tele2 med en egen kampanj, där udden är tydligt riktad mot just Tre.


Ämnen i artikeln:

TreTele2

Tre har gjort sig kända för att jabba mot konkurrenterna i sin reklam, men då handlar det oftast om snabbhet. Det egna företaget illustreras med en smäcker vinthund medan konkurrenterna får ikläda sig rollen av lite trögare, kortbenta hundar.

I sin senaste kampanj, med tydligt Bond-tema, väljer Tre istället att slåss om en prisposition. Reklamkaraktären kallas ”Mannen från Tre” och konkurrenterna är reducerade till anonyma svartklädda skurkar. Payoffen i reklamen är:

”Tre har gjort det igen, retat upp konkurrenterna med sina låga priser”

Det fick Tele2 att reagera och nu rullar de ut en kampanj där Fåret Frank står med klövarna kaxigt i sidan under rubriken:

”Bara en kan vara billigast. Inte Tre”

– Vår strategi handlar om att ha den bästa prispositionen och när vi ser något som vi måste reagera emot, då gör vi det, säger Samuel Skott, tillförordnad marknadschef för privatmarknad på Tele2.  

Kampanjen går i alla större dagstidningar och ska också följas upp i tv och på nätet.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

TreTele2

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.