Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Tele2 låter Francis växa upp

Publicerad: 19 Augusti 2015, 13:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:54

Fåret Franks son har blivit tonåring – och lär av sina misstag.


I den nya kampanjfilmen, som går upp i dag, träffar vi än en gång fåret Frank, men framför allt sonen Francis som växer upp och blir tonåring för att slutligen flytta hemifrån.

"Vi lär oss av våra misstag" är parollen.

Pernilla Oldmark, kommunikations- och marknadsdirektör på Tele2 Sverige, berättar att det har varit ett långsiktigt arbete med att förflytta företagets varumärke, från att satsa på lågpris till mervärde för kunderna.

–  Våra kunder förändras, så det måste vi också göra. Det här arbetet inleddes för redan två år sedan och har baserats på de förändringar våra kunder har velat se. Det har inneburit att vi till exempel har tagit bort bindningstiden för att skapa större frihet, vilket vi var först i Sverige att införa.

Pernilla Oldmark berättar vidare att man dessutom gick vi från ett femtiotal abonnemang till endast ett, och ändrade så att kunden väljer själv hur mycket data man vill ha. Steg två kom i februari då man lanserade större datamängder.

Karaktärerna Frank och Francis hänger med den här gången också. Varför funkar de så bra tror du?

– Vi vill göra en kommunikation som baseras på humor, och där har Frank och Francis levererat ett bra tag. Här visar vi på att Tele2 måste förändras, precis som Francis gör i kampanjfilmen. Han talar till den nya generationens kunder.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.