Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Tele2 gör om hela kommunikationen – men behåller fåret

Publicerad: 20 November 2014, 08:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:22

Går emot branschstandarden - slopar bindingstiden. Samtidigt ändras även varumärkesplattformen.


Tele2 slutar låsa in kunder med bindingstider, meddelar företaget i ett pressmeddelande i dag. Alla abonnemang tas bort och ersätts med ett enda där kunden kan anpassa sina behov längs vägen.

Enligt Pernilla Oldmark, marknads- och kommunikationsdirektör på Tele2 är förändringen ett steg i ledet mot en helt nytt ansikte för Tele2 i Sverige.

– Det här mer än bara en kampanj, det är ett positionsarbete där hela vår kommunikation görs om. Det blir en helt ny upplevelse som ska kännas i alla kanaler, oavsett om du möter oss i butiken, på hemsidan, i kundservice eller via fakturorna, säger hon till Dagens Media.

För att utveckla den nya profilen har Tele2 tagit hjälp av en rad byråer. Bland annat designbyrån Kurppa Hosk, reklambyrån Forsman & Bodenfors, mediebyrån Mediacom, digitalbyrån Dear Friends och Spotlight pr på pr-sidan.

Det välkända maskotfåret Frank blir kvar. Men han får i och med omgörningen lite nya uppgifter.

– För att visa att vi verkligen jobbar med förändring i grunden går Frank undercover. Han ska visa hur vi jobbar med det nya Tele2, säger Pernilla Oldmark.

Från och med nästa vecka relanseras Tele2 brett, både i tv-reklamen, utomhus och online. I samband med det genomförs också en omorganisering där man för in företagsdelen, Tele2 business, i Tele2 så att det blir ett och samma varumärke.

– Det här är den största förändringen vi har gjort, i alla fall så länge jag har jobbat här. Det är sjukt spännande, säger Pernilla Oldmark.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.