Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Tecknad kampanj när Mood slår upp portarna

Publicerad: 14 Mars 2012, 14:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:29

Illustrationer av Stina Wirsén är i fokus när nya gallerian Mood drar igång sin första kampanj. Dessutom satsar man på en egen tidning i samarbete med Åkesson Curry.


I morgon går radiospotarna upp, men redan nu går kampanjen att beskåda utomhus. Det blir bland annat annonser på spårvagnar och bussbaksidor och specialbeställda utomhustavlor med musik.

Dessutom går Mood i tidningar som Damernas Värld, QX och Icon, samt lokala morgontidningar i Stockholm, som Vi i Vasastan. Det blir även aktiviteter på stan där man bland annat delar ut presenter.

Payoff är "Vardagen kan vänta".

– Det är en omfattande kampanj och vi har försökt hitta medier som inte alla andra går i. En av våra viktigaste kanaler är själva huset där vi har stripat alla fönster, säger Jonas Sandström, marknadschef för Mood på AMF Fastigheter.

I samarbete med Åkesson & Curry har Mood tagit fram en tidning, vars första utgåva släpps nästa vecka.

60 000 exemplar distribueras via Dagens Industri, med samma papper och format som affärstidningen, och 25 000 exemplar gratisdistribueras runt om i innerstaden. Tidningen bygger på ämnen som kultur, mode och träning.

– Vi vill inte vara en vanlig centrumtidning, utan tidningen ska vara intressant även för de som inte handlar på Mood.

Tidningens omslag är illustrerat av Stina Wersén, som även gjort annonserna.

– Vi vill sticka ut och vara lite mer modemässiga – och inte köra den sedvanliga centrumreklamen.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.