Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Team Sportia fräschas upp

Publicerad: 27 Februari 2014, 13:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:46

Sportkedjan fyller 25 år och firar med en ny visuell identitet samt en utveckling av kommunikationskonceptet.


Ämnen i artikeln:

Team Sportia

Den gamla logotypen skrotas och under våren tar arbetet med den nya identiteten vid. Utvecklingen av identiteten sker tillsammans med byrån Happy F&B.

Team Sportia inför även ett nytt kommunikationskoncept - "Fråga Team Sportia" - som går ut på att stärka butikernas gemensamma nämnare – att ge service, kunskap och vägledning till sportintresserade. Arbetet med konceptet sker i samarbete med designbyrån Catt och Co.

– Team Sportia har inte riktigt följt med i utvecklingen de sista åren, där etablerade och nya aktörer varit offensiva och tydliga i sitt marknadsarbete. Vi har dock en relativt stark och upparbetad position som sveriges sportkedja, som vi nu vill lyfta fram och förstärka med ett långsiktigt arbete där visuell identitet och kommunikation går hand i hand, säger marknadschef Robert Arvidsson i ett pressmeddelande.

De första Team Sportia-butikerna som kommer att prydas av den nya logotypen öppnar i Borlänge och Jönköping i slutet av mars.

Pär Ullrich

Ämnen i artikeln:

Team Sportia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.