Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

TBWA:s första kampanj för Middagsfrid

Publicerad: 17 Augusti 2011, 07:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:02

Middagsfrid är ny kund hos TBWA. Redan nu rullar den första kampanjen ut och dessutom blir det ett nytt formspråk.


Ämnen i artikeln:

TBWA

TBWA vann uppdraget för Middagsfrid efter en pitch innan sommaren.

Middagsfrid, som levererar matkassar direkt hem till dörren, befinner sig i en växande bransch med allt hårdare konkurrens aktörerna emellan.

– Middagsfrid var först ut när de lanserades 2007. Sedan dess har det tillkommit en mängd aktörer på marknaden och då finns ett behov av att positionera sig. Branschen håller också på att gå från att ha präglats av entreprenörsanda till en mer proffsig inställning till hur man kommunicerar sina erbjudanden, säger Per Olholt, projektledare på TBWA.

Middagsfrid satsar på att ta en premiumposition på marknaden. Matkassen är lite dyrare än konkurrenternas, men innehåller bara färska råvaror där minst 25 procent av innehållet är ekologiskt.

– Middagsfrid ställer högra krav på att råvarorna ska vara närodlade och av hög kvalitet. Vi riktar oss till konsumenter som delar de värderingarna och som inte vill kompromissa när det gäller smak och kvalitet, och som vill ha klimatsmarta och ekologiska råvaror.

Kampanjen drog igång den här veckan i dagspress och banners på nätet. Kommunikationen riktas främst till storstadsbor med annonser i DN, SvD, GP och Sydsvenskan.

– Vi håller också på att etablera ett nytt design- och formspråk som redan nu syns i annonseringen. Vi använder en design och form som väl reflekterar Middagsfrids position på marknaden.

Kampanjen går ut nu när människor är tillbaka på jobbet efter semestrarna. Den ska rulla tungt i 3-4 veckor, men kommer att synas kontinuerligt under hela hösten.

– Nu börjar folk planera för sin vardag och då ligger Middagsfrids lösning nära till hands.

Dagensmedia.se har även sökt Katarina Bellman, marknadsansvarig på Middagsfrid.

Arbetsgrupp TBWA

Fanny von Pongracz - Formgivare

Annika Molnar/Petra Käll - Produktionsledare

Kalle Håkansson - Copy

Patrik Waters - AD

Håkan Engler - Planner

Per Olholt - Projektledare

Kalle Widgren - Creative Director

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TBWA

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.