Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 21 januari 2014, 14:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:51
Renault ger Twitter-användare möjligheten att skapa längre tweets.
Ämnen i artikeln:
RenaultDu missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Renault lanserade sin lokalt producerade kampanj, "Du tankar inte så ofta i en Renault" under hösten. Nu tar byrån TBWA konceptet vidare för biltillverkaren.
För att sätta fokus på att man kommer längre med Renaults bränslesnåla bilar ger man twittrare möjligheten att skriva längre tweets, via kampanjsajten, och komma undan gränsen på 140 tecken.
– Vi tycker att det är en kul idé som förstärker kampanjtemat på ett annorlunda och innovativt sätt, säger Lars Höglin marknadskommunikationschef på Renault i ett pressmeddelande.
Bakgrunden till idén är att Twitter lade till en ny funktion i höstas, som gör det möjligt att ta del av bilder direkt i flödet utan att behöva klicka på någon länk.
Kalle Widgren, creative director
André Persson, kreatör
Martin Baude, kreatör
Ingrid Wallmark Hjerpe, formgivare
Robert Schelin, kundansvarig
Rickard Allstrin, projektledare
Produktionsbolag
Pixel Pitch
Universal Music Publishing
André Brink, Music Supervisor
Petter Winnberg, kompositör
Ylva Larsson
Ämnen i artikeln:
Renault