Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Kampanjer

TBWA gör tweetförlängare för Renault

Renault ger Twitter-användare möjligheten att skapa längre tweets.


Publicerad 2014-01-21 14:01

Ämnen i artikeln:

Renault

Dela artikeln:

Renault lanserade sin lokalt producerade kampanj, "Du tankar inte så ofta i en Renault" under hösten. Nu tar byrån TBWA konceptet vidare för biltillverkaren.

För att sätta fokus på att man kommer längre med Renaults bränslesnåla bilar ger man twittrare möjligheten att skriva längre tweets, via kampanjsajten, och komma undan gränsen på 140 tecken.

– Vi tycker att det är en kul idé som förstärker kampanjtemat på ett annorlunda och innovativt sätt, säger Lars Höglin marknadskommunikationschef på Renault i ett pressmeddelande.

Bakgrunden till idén är att Twitter lade till en ny funktion i höstas, som gör det möjligt att ta del av bilder direkt i flödet utan att behöva klicka på någon länk.

Ansvarig arbetsgrupp på TBWA

Kalle Widgren, creative director

André Persson, kreatör

Martin Baude, kreatör

Ingrid Wallmark Hjerpe, formgivare

Robert Schelin, kundansvarig

Rickard Allstrin, projektledare

Produktionsbolag

Pixel Pitch

Universal Music Publishing

André Brink, Music Supervisor

Petter Winnberg, kompositör

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.