Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Tätt med Obama-kampanjer i Stockholm

Publicerad: 4 September 2013, 14:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:35

Med blixtkampanjer utnyttjar flera reklambyråer det faktum att USA:s president Barack Obama befinner sig i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

SASGantJung von Matt

Onlinepizza, Ticket, SAS och Gant. Alla de kör Obama-anpassade kampanjer under presidentens besök i Stockholm.

SAS och Gant placerar välkomst- och avskedsskyltar i anslutning till Arlanda och Onlinepizza erbjuder idag en "Obama-rabatt" för alla kunder i Stockholm.

Bakgrunden är det trafikkaos som gör att många stockholmare riskerar att komma hem senare än vanligt från jobbet och därmed får svårt att hinna med att handla och laga mat.

– Vi erbjuder alla som sitter fast i bilar, buss och tunnelbanor rabatt när de beställer hem mat från onlinepizza.se, säger Anders Signell, vd för onlinepizza.se, i ett pressmeddelande.

Även resebyrån Ticket kör på skyltspåret. När USA:s president Barack Obama anlände till Stockholm idag möttes han av stora, röda skyltar med erbjudande om en billig sista-minuten-resa till Moskva.

"Isn't it more important for you to discuss Snowden than 'femte jobbskatte-avdraget?" var budskapet på skyltarna på Arlanda, utanför Rosenbad och vid Grand Hotel. 

Samtidigt i Moskva genomfördes en identisk kampanj riktad mot Putin. Skyltar utanför Kreml erbjöd Putin en sista-minuten-resa till Obama i Stockholm.

Om president Obama själv nappat på någon av kampanjerna förtäljer inte historien.

Gustav Thunander


Ämnen i artikeln:

SASGantJung von Matt

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev