Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Tank slår ett slag för Estland

Publicerad: 8 September 2009, 03:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

Estlands Turistbyrå rullar ut en kampanj för att locka fler svenska turister till landet.


Med payoffen ”Litet land, stor upplevelse!” vill byrån lyfta fram Estlands positiva egenskaper.

Navet i kampanjen är sajten www.visitestonia.com, men annonser dyker också upp i Mix Megapol och i kollektivtrafiken i Göteborg och Stockholm.

– Estniska städer har mycket att erbjuda de som vill uppleva en stadssemester med betoning på semester.  I jämförelse med andra storstäder är allt helt enkelt mer prisvärt och i mindre skala, säger Henrik Göthlin, turistchef för Estlands Turistbyrå i Sverige, enligt ett pressmeddelande.

I bildmaterialet har man använt sig av tilt-shift-foton, som ger intrycket av att spegla miniatyrer, när det i själva verket rör sig om verkliga motiv. Tank Grupp ligger bakom kampanjen.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.