Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Tampongreklam väcker uppmärksamhet

Publicerad: 30 juli 2013, 13:07
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:39

Tampongreklamen "Camp Gyno" väcker uppmärksamhet i USA. Anledningen: ord som "period", "menstruation" och "vagina", som oftast lyser med sin frånvaro i den typen av reklam, förekommer.


Det är en amerikanska företaget Hello Flo, som erbjuder prenumerationer på tamponger och bindor, som står bakom reklamen. Filmens huvudperson är en 12-årig flicka som får sin mens för första gången på ett läger och genast blir populärast av alla.

Reklamen hyllas i sociala medier för att den går tvärt emot traditionell reklam för kvinnliga hygienprodukter.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.