Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Tailify startar ny plats för Instagramannonsering

Publicerad: 24 April 2015, 06:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

I Tailifys nya annonsplattform ska köparna kunna följa sina kampanjer i realtid.


Ämnen i artikeln:

Mindshare

Tailify lanserar en ny marknadsplats för annonsering på Instagram. En av de första att ansluta sig är mediebyrån Mindshare.

– Istället för att bara jobba med Facebook så känner vi att vi måste nå våra kunder på ett annorlunda sätt. Tailify är enkla att jobba med och känns säkra, säger Robin Leijonhufvud, digital chef på Mindshare, till Dagens Media.

Marknadsföringen sker genom en automatiserad plattform där annonsörerna och mediebyråerna ska kunna logga in och välja "influencers" utifrån kategorier och vilken målgrupp de vill nå. Den person man har valt ska ta del av bokningen via sin mobil.

– Vi jobbar med i stort sett alla stora Instagramkonton i Sverige. Har man över 50 000 följare eller över så ingår man i regel i vår plattform, säger Fanny Söderström, nordisk försäljningschef på Tailify, till Dagens Media och fortsätter:

– Tidigare har det varit ett svart hål för annonsörer och mediebyråer. De har inte haft någon koll på vad Instagram-användarna tar betalt för kampanjer men nu är vi helt transparenta med hur dem prissätter sig.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Mindshare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev