Tailify startar ny plats för Instagramannonsering

I Tailifys nya annonsplattform ska köparna kunna följa sina kampanjer i realtid.

Tailify lanserar en ny marknadsplats för annonsering på Instagram. En av de första att ansluta sig är mediebyrån Mindshare.

– Istället för att bara jobba med Facebook så känner vi att vi måste nå våra kunder på ett annorlunda sätt. Tailify är enkla att jobba med och känns säkra, säger Robin Leijonhufvud, digital chef på Mindshare, till Dagens Media.

Marknadsföringen sker genom en automatiserad plattform där annonsörerna och mediebyråerna ska kunna logga in och välja "influencers" utifrån kategorier och vilken målgrupp de vill nå. Den person man har valt ska ta del av bokningen via sin mobil.

– Vi jobbar med i stort sett alla stora Instagramkonton i Sverige. Har man över 50 000 följare eller över så ingår man i regel i vår plattform, säger Fanny Söderström, nordisk försäljningschef på Tailify, till Dagens Media och fortsätter:

– Tidigare har det varit ett svart hål för annonsörer och mediebyråer. De har inte haft någon koll på vad Instagram-användarna tar betalt för kampanjer men nu är vi helt transparenta med hur dem prissätter sig.

Publicerad 2015-04-24 06.10Uppdaterad 2015-12-06 12.03

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: