Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Systembolagets reklamfilm i biotoppen

Publicerad: 11 September 2013, 04:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:35

Med de Forsman & Bodenfors-producerade filmerna belönas Systembolaget åter igen med biopris.


Ämnen i artikeln:

SystembolagetForsman Bodenfors

Det är fjärde gången Systembolaget belönas med priset, som delats ut en gång i kvartalet sedan 2010.

– Otroligt glädjande att vår reklamfilm återigen får så höga värden och kommunicerar så starkt på bio. Budskapet i våra filmer har en allvarsam underton samtidigt som de innehåller både humor och lite ironi, vilket fungerar väldigt bra i det större bioformatet, säger Malin Forkman, varumärkeschef på Systembolaget.

Det var förra veckan som SF Media delade  ut priset "Biopublikens bästa reklamfilm" till Systembolaget för deras senaste film "Avdramatisera".

– Vi ser en väldigt positiv trend för Systembolagets reklamfilmer som verkligen lyckats hela vägen på bio, säger Caroline Högmyr på SF Media.

Ted Johansson, vd på SF Media, som delar ut priset, förklarar Systembolagets bioframgång:

– På bio är mediebruset minimalt, vilket ger kommunikationen längre sändningstid hos publiken. Det gynnar särskilt aktörer med viktiga, informativa budskap som Systembolaget, säger Ted Johansson, VD SF Media.

Byrån bakom filmerna, Forsman & Bodenfors är mycket glada över utmärkelsen och är inne på samma förklaring till framgången.

– Fantastiskt kul att biopubliken gillade filmen och att den kommunicerar så bra. Kanske passar den här typen av reklamfilm extra bra på bio, där man som publik är lite mer fokuserad än framför TV:n, säger Johan Oliviero, copy på Forsman & Bodenfors.

Gustav Thunander

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.