Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Systembolaget i rekryteringskampanj på Facebook

Publicerad: 6 Februari 2015, 06:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:14

Systembolaget vänder sig till de sociala medierna för att rekrytera unga sommarvikarier till butikerna.


Ämnen i artikeln:

SystembolagetForsman Bodenfors

För första gången någonsin startar Systembolaget en större rekryteringskampanj. Det främsta syftet är att hitta sommarvikarier till butikerna, men även att berätta om Systembolagets roll som arbetsgivare.

– Vi har annonserat efter sommarvikarier tidigare, men då har det varit mer traditionellt. Nu går vi ut bredare och gör en större kampanj på ett annorlunda sätt, med både film och vanliga printannonser, säger Therese Elmgren, pressekreterare på Systembolaget, till Dagens Media.

Printannonserna kommer att finnas i storstadstidningar och lokalpress. Reklamfilmen ska endast finnas på Facebook, YouTube och Systembolagets egna hemsida.

– Ska man nå unga personer måste man vara där de finns. Då blir det naturligt att leta i sociala medier, säger hon.

I filmen får tittarna se butikschefen Kim Isaksson som berättar om sig själv och kopplar ihop sina egna värderingar med Systembolagets.

– Det är klart att vi också vill väcka tanken hos unga att Systembolaget inte bara är ett extrajobb, utan också en plats man ska kunna arbeta länge på även i framtiden, säger hon.

Bakom filmen står Pauwau och bakom annonserna står Forsman & Bodenfors.

Den 9 februari börjar Systembolaget annonsera i papperstidningar och på webben. Filmen kommer att finnas att se från den 16 februari.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.