Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Systembolaget har koll på promillen

Publicerad: 25 September 2012, 11:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:10

Systembolaget har tagit fram en app där användaren kan följa sin promillehalt. För att uppmärksamma detta går de nu ut i en kampanj signerad Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

SystembolagetForsman Bodenfors

Promillekollen är en app för både Iphone och Android där användaren kan följa sin promillehalt.

Tanken är att appen ska minska berusningsdrickandet och få folk att reflektera över sitt drickande.

Appen fungerar så att användaren fyller i ålder, längd, vikt och kön. Genom att sedan fylla i vad han eller hon dricker kan användaren sedan följa sin promillekurva.

Som en del i kampanjen kring Promillekollen går Systembolaget även ut i en tv-reklam.

Reklamfilmen är samma som har gått sedan 2010, men har nu fått ett nytt slut.

– Vi berättar om Promillekollen på slutet. Det är en liten del i reklamfilmen, som främst handlar om varför Systembolaget finns. Det är samma film som förut, eftersom det gäller att vara kostnadseffektiv, säger Lennart Agén, presschef på Systembolaget, till dagensmedia.se.

Tv-reklamen går i alla större kommersiella kanaler fram till vecka 40. Kampanjen kommer även att synas utanför tv-rutan.

– Utöver i tv går vi främst ut på vår hemsida och i våra egna butiker, det är en jätteviktig kanal för oss, säger Malin Forkman, varumärkeschef på Systembolaget.

Systembolaget har jobbat med Forman & Bodenfors och Carat.

Se filmen nedan:

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/qJh9n5VKIO4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.