Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Systembolaget bygger om

Systembolaget återanvänder en gammal film för att be kunderna om hjälp med nya butikskonceptet.


Publicerad 2012-02-24 11:01
Uppdaterad 2015-12-06 14:31

Ämnen i artikeln:

Systembolaget

Dela artikeln:

Reklamfilmen, gjord av Forsman & Bodenfors, gick för första gången hösten 2010, men har fått nytt slut.

Den handlar om Systembolagets speciella utmaning – att ha ett stort och bra sortiment av alkoholhaltiga drycker, samtidigt som uppdraget är att minska alkoholens skadeverkningar.

Från vecka 10, rullar filmen igen. Den här gången handlar det om att be kunderna om hjälp inför ombyggnaden av Systembolagets butiker.

– Vi får mycket frågor om vårt sortiment och hur man hittar olika produkter i butikerna. Där kan vi bli mycket bättre, säger Malin Forkman, varumärkeschef på Systembolaget.

Kampanjen ska gå i tv, butik och på webben. På Systembolaget.se uppmanas kunderna tycka till om hur de vill att butikerna ska vara inredda.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.