Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Sydsvenskan vill vara officiell sponsor av söndagar

Publicerad: 2 juni 2009, 06:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

Sydsvenskan gör om sin söndagsbilaga och rullar samtidigt ut en kampanj för att hylla veckans sista dag. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


Sydsvenskan har nyligen gjort om sin tidning och webb och nu även relanserat sin söndagsbilaga. Satsningen kommuniceras med en kampanj som rullar i tv, utomhus och dagspress.

- När varje dag är en kamp om tiden är det viktigt att se söndagen som återhämtningsdagen. Det är på söndagar som våra läsare verkligen kan skapa sitt eget utrymme. I den stunden finns Sydsvenskan där med påfyllning, inspiration och uppdatering, säger Sydsvenskans varumärkeschef Peter Mayerhofer i ett mejl till Dagensmedia.se.

Förhoppningen är kampanjen ska fånga den stämning som infinner sig hos läsarna på söndagar. Keren Anns låt "Lay your head down" ska hjälpa dem att hitta den.

- Vi blir lite av en officiell sponsor av söndagar vilket också är vårt budskap i kampanjen, säger Peter Mayerhofer.

Kampanjen har tagits fram av The Fan Club och filmen, som rullar i TV4 och Kanal 5, har producerats av King Edward.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.