söndag5 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Sydsvenskan kampanjar med Lars Vilks

Publicerad: 27 augusti 2010, 08:02
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:41

Politik berör alla, inte bara politikerna som debatterar i tv. Det är budskapet Sydsvenskan i sin senaste kampanj.

Ämnen i artikeln:

The Fan ClubSydsvenskanCarat

MS

Martin Schori


– Mycket av det som Sydsvenskan skriver om är politik, även på lokalt plan. I vår reklam kommer vi att visa hur det skulle kunna vara istället om politiken sett annorlunda ut, säger Sydsvenskans varumärkeschef Peter Mayerhofer till Dagensmedia.se.

I reklamfilmerna, som visas lokalt på TV4, TV3 och Kanal 5, medverkar bland andra den kontroversiella konstnären Lars Vilks.

– Jag skulle kunna varit censurerad, säger han i filmen.

Kampanjen omfattar också en gerilladel, där Sydsvenskan exempelvis sätter upp en skylt bredvid en parkbänk, med texten ”Det här skulle kunna vara en elektrisk stol” eller en skylt bredvid en väg, med copyn ”Här skulle det kunna vara en vägtull”.

Bakom kampanjen står The Fan Club och Carat.

– Politiken berör alla, och det är viktigt att gå och rösta. Sydsvenskan ska vara din guide som hjälper dig att välja, säger Peter Meyerhofer.

Filmen är regisserad av Stefan Berg, som tidigare gjort sig känd för bland annat "Blådårar", "Rolling Like A Stone" och "Ola Svensson Superstar".

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev