Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Swedish House Mafia i kampanj för Absolut

Publicerad: 12 Mars 2012, 13:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:30

Absolut Vodka tar dj-trion Swedish House Mafia till hjälp en ny global kampanj. Tanken är att förena musikupplevelser med drinkar.


Ämnen i artikeln:

Absolut vodka

Till grund för kampanjen ligger låten Greyhound – som enligt ett pressmeddelande är inspirerad av drinken Absolut Greyhound.

Kampanjen integrerad med Facebook, där användarna kommer att kunna ta del av exklusivt material från Swedish House Mafia, och även göra sina egna remixer på deras låtar och andra artister.

– Att samarbeta med ny och intressant populärkultur för att skapa något banbrytande är något som Absolut varit pionjärer inom ända sedan tiden med Andy Warhol i mitten av 80-talet. Idag är det Swedish House Mafia som ger uttryck för populärkultur och därför känns det väldigt naturligt att samarbeta med dem, säger Jonas Tåhlin global marknadschef på The Absolut Company, i pressmeddelandet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Absolut vodka

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.