Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

@sweden prisas igen

Publicerad: 27 November 2012, 15:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:03

”Curators of Sweden” vinner ännu ett internationellt pris. Denna gång belönas reklambyrån Volontaire i Tomorrow Awards.


Ämnen i artikeln:

Svenska InstitutetVolontaireVisit Sweden

Tomorrow Awards belönar kampanjer som bedöms forma framtidens reklam. Tävlingen är helt utan kategorier, så samtliga bidrag ställs mot varandra.

Bara fem vinnare utses två gånger om året av en namnkunnig jury. I årets jury hittar vi bland andra Mark Waites från Mother, Rob Schwartz från TBWA Worldwide och Fallons Jeff Kling.

Nu står det alltså klart att Volontaire är en av vinnarna för Svenska Institutets och Visit Swedens kampanj ”Curators of Sweden”.

De övriga vinnarna är R/GA med "One Copy Song", Google/The Ant Farm med "Project Glass", Grey Canadas kampanj "Worlds Most Valuable Social Network", samt Google Creative Labs med kampanjen "This Exquisite Forest".

Se juryns motivering här nedan

<iframe src="http://player.vimeo.com/video/54298140?badge=0" width="442" height="249" frameborder="0" webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen></iframe> <p><a href="http://vimeo.com/54298140">Tomorrow Awards Fall 2012 Winner: "Curators of Sweden"</a> from <a href="http://vimeo.com/artdirectorsclub">Art Directors Club</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.