Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Swedbanks nya plattform

Publicerad: 1 December 2010, 07:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

Swedbank återvänder till eken i nya varumärkesplattformen.


Swedbank har varit sparsam med reklamkampanjer under de senaste åren. Men nu har banken tagit fram en ny varumärkesplattform och är redo att börja kommunicera med reklam igen.

Inom kort startar Swedbanks största reklamkampanj hittills, enligt Dagens Industri som har tagit del av den nya varumärkesplattformen.

Lowe Brindfors ligger bakom det nya maneret, ”Livet under eken”, med en ekorre och en anka i huvudrollerna.

Swedbanks marknadsdirektör Björn Larsson ser reklamen som ett viktigt sätt att stärka relationen till kunderna. Han tror att Icas reklamsåpa hade stor del i Icas snabba återhämtning efter köttfärskrisen och hoppas på samma långsiktiga effekt.

– Reklam kan aldrig klara allt arbete när man ska öka sitt förtroende. Men om vi jämför md hur väl Ica klarade sig, delvis tack vare sin reklam, så vill vi åstakomma något liknande, säger han till DI.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.