Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Swedbank och Friends i kampanj

Publicerad: 9 December 2013, 09:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:54

Swedbank skänker en krona per kontantkortsladdning till Friends arbete mot mobbning.


Ämnen i artikeln:

SwedbankFriends

För fjärde året i rad drar Swedbank igång en kampanj för kontantkort till mobilen. För varje kontantkort som laddas via banken mellan den 9 december 2013 och den 9 januari 2014 skänks en krona till Friends.

Enligt ett pressmeddelande gjordes förra året 495 000 laddningar. I år siktar Swedbank på att nå 500 000, och därmed bidra med en halv miljon kronor till Friends. De som laddar sin mobil kan dessutom delta i en utlottning av biljetter till evenemang i Friends Arena.

Swedbank har sponsrat Friends de senaste elva åren. Förra året skänkte banken namnrätten till nationalarenan i Solna till organisationen.

– Att vi tillsammans med Friends på olika sätt kan bidra till att motverka mobbning är för oss både angeläget och självklart. Vi hoppas att vår kampanj kommer att ge ett bra resultat så att det blir möjligt för fler barn att gå till skolan utan att behöva känna en klump i magen, säger Björn Larsson, marknadsdirektör på Swedbank, i pressmeddelandet.

Kampanjen är framtagen internt på Swedbank.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SwedbankFriends

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.