Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Sveriges Annonsörer i lobbykampanj

Publicerad: 18 November 2010, 14:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:31

I somras genomförde Sveriges Annonsörer en riksomfattande kampanj om varför man ska satsa på marknadskommunikation i lågkonjunktur. Nästa år ska reklam- och pr-insatserna istället handla om marknadskommunikationens roll i samhället.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerAnders Ericson

Kampanjen drar troligtvis igång under det första halvåret nästa år, säger vd Anders Ericson. Den ska rikta sig mot både allmänhet och beslutsfattare.

– Vi ska jobba både med lobbying och pr, och sannolikt blir det också en annonskampanj, säger Anders Ericson.

För att kunna genomföra en större kampanj krävs dock hjälp från medierna.

– De brukar hjälpa oss med fördelaktiga priser. Det är ju en branschfråga så jag skulle bli förvånad om vi inte fick support.

I nästa vecka ska Sveriges Annonsörer träffa en pr-byrå för att diskutera kampanjen. Dock inte Republic som organisationen jobbar med sedan i somras.

– Jag vill inte gå in på vilken, men det är en av de stora drakarna som har bra relationer med de partier som sitter i regeringsställning.

Prime?

– Nej, faktiskt inte. Inte den här gången.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev