Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Sveriges Annonsörer i lobbykampanj

I somras genomförde Sveriges Annonsörer en riksomfattande kampanj om varför man ska satsa på marknadskommunikation i lågkonjunktur. Nästa år ska reklam- och pr-insatserna istället handla om marknadskommunikationens roll i samhället.


Publicerad 2010-11-18 14:10
Uppdaterad 2015-12-06 15:31

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:

Kampanjen drar troligtvis igång under det första halvåret nästa år, säger vd Anders Ericson. Den ska rikta sig mot både allmänhet och beslutsfattare.

– Vi ska jobba både med lobbying och pr, och sannolikt blir det också en annonskampanj, säger Anders Ericson.

För att kunna genomföra en större kampanj krävs dock hjälp från medierna.

– De brukar hjälpa oss med fördelaktiga priser. Det är ju en branschfråga så jag skulle bli förvånad om vi inte fick support.

I nästa vecka ska Sveriges Annonsörer träffa en pr-byrå för att diskutera kampanjen. Dock inte Republic som organisationen jobbar med sedan i somras.

– Jag vill inte gå in på vilken, men det är en av de stora drakarna som har bra relationer med de partier som sitter i regeringsställning.

Prime?

– Nej, faktiskt inte. Inte den här gången.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.