Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Sveriges Annonsörer: "Behovet av juridisk rådgivning ökar"

Publicerad: 26 Januari 2015, 06:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:15

Tobias Eltell återvänder som förbundsjurist på Sveriges Annonsörer. Anledningen är det allt mer komplexa medielandskapet.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Det är tredje gången gillt för Tobias Eltell och Sveriges Annonsörer. Anledningen till att han återigen anställs är enligt branschorganisationen att medielandskapet har blivit allt mer komplext, samtidigt som förutsättningarna för marknads- och kommunikationsavdelningarna blivit tuffare.

Utvecklingen gör att behovet av juridisk rådgivning bland Sveriges Annonsörers medlemmar har ökat, enligt branschorganisationen.

" En tydlig trend sedan flera år är även att den interna reklamproduktionen, så kallad inhouse, ökar bland företagen", skriver Sveriges Annonsörer.

Tobias Eltell har tidigare arbetat på bland annat Reklamombudsmannen och det är alltså tredje gången han anställs av Sveriges Annonsörer.

– Arbetet som jurist på Sveriges Annonsörer omfattar mina favoritområden marknadsrätt, yttrandefrihetsfrågor, upphovsrätt och varumärken. Marknadsrätten reglerar ju områden där yttrandefriheten verkligen ställs på sin spets, som alkohol, spel, krediter och miljö. Hos annonsörerna hittar du målmedvetenhet, kreativitet och kraft, vilket ofta innebär rejäla utmaningar för oss jurister. Dessutom är reklamens roll i samhället alltid spännande att diskutera, säger han i ett pressmeddelande.

Tobias Eltell kommer att arbeta tillsammans med Niklas Briselius, som också är förbundsjurist.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.