Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Sverige på sjunde plats i reklamligan

Publicerad: 23 Oktober 2013, 10:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

Sverige är det sjunde mest reklamintensiva landet i världen, enligt IRM.


Ämnen i artikeln:

IRM

Det är IRM som i en rapport bland annat jämfört reklaminvesteringar per capita i olika länder.

Där hamnar Sverige på sjunde plats.

– Sverige är ett litet land men vi har en väl utvecklad och stor reklammarknad i förhållande till vår befolkning, säger Tobias Hedström, analyschef på IRM, i ett pressmeddelande.

Sverige är också i toppen när det gäller digital reklam, där vi hamnar på fjärde plats. Högst andel digital reklam i världen har Danmark.

Liksom tidigare är USA världens största reklammarknad, och står för ungefär en tredjedel av de totala medieinvesteringarna. Därefter följer Japan och Kina.

Sverige har världens 23:e största reklammarknad.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.